czwartek, 6 kwietnia 2017

Transdermalna Terapia Magnezowa vs. suplementacja magnezem



Szacuje się, że 70 do 80% populacji ma problemy z niedoborem magnezu. Wpływa na to zubożona zawartość składników mineralnych w uprawnej dzisiaj glebie oraz nagminne jedzenie przetworzonego prowiantu. Problem z magnezem potęguje fakt, że z pożywienia nie przyswaja się on najlepiej (15-40%). Czy jednak bezkarne łykanie tabletek z magnezem ma w ogóle sens? Postaram się rozwiać dywagacje na ten temat.

Suplementacja magnezem i dawkowanie

Wydajność absorpcji magnezu zmienia się odwrotnie do ilości jego spożycia. Magnez wchłaniany jest głównie z jelita cienkiego. Gdy zażywasz zalecaną zawartość magnezu w diecie (średnio między 360 a 410 mg dziennie), możesz wchłonąć go około 50 procent, ale kiedy przyjmujesz sub-optymalne ilości możesz wchłonąć aż 75%! Absorpcja spada gwałtownie, gdy spożywasz więcej niż 200 mg w tym samym czasie. W związku z tym bardzo istotne jest, aby magnez dzielić na dawki w ciągu całego dnia.

Gdy zmierzasz się z czynnikami, takimi jak stres, wiek, oznaki zwapnienia tkanek, 1000 mg magnezu to dzienna dawka zalecana przez wiele placówek ochrony zdrowia. Wchłanianie jelitowe magnezu drastycznie maleje wraz z upływem wieku i obecnością zaburzeń żołądkowo-jelitowych, w szczególności u ludzi z dysbiozą spowodowaną przez antybiotyki i inne leki farmaceutyczne.

Badania opublikowane w 2005 roku wykazały, że ponad dwie trzecie Amerykanów nie spożywa nawet najniższego zalecanego poziomu magnezu, a 19% zażywa mniej niż połowę tego.

Możesz zacząć od kilku kropli w posiłku lub napoju i powoli zwiększać do pół łyżeczki dwa razy dnia w wysokości do 600 mg chlorku magnezu dziennie.

Magnez jest naprawdę słabo absorbowany wewnętrznie. Doustna suplementacja magnezem w celu uzupełnienia braków wewnątrzkomórkowych może potrwać do trzech miesięcy lub dłużej, a według dr Normy Shealy nawet do roku czasu.

Olej magnezowy

Powyższe problemy wskazują na to, że bardziej atrakcyjne byłoby używanie chlorku magnezu przez skórę. Pomijasz w ten sposób układ trawienny, który musi zużyć zapasy kwasu solnego i zapominasz o słabych i powszechnych dziś możliwościach przewodu pokarmowego.

Innym problemem jest to, że spastyczne mięśnie mają słabe krążenie krwi i limfy, co też utrudnia spożycie magnezu. Te i wiele innych jeszcze problemów wymaga stosowania oleju magnezowego.

Odmładzanie poprzez wewnętrzne przyjmowanie magnezu jest powolnym procesem. Dochodzą do tego ograniczenia co do ilości magnezu, które możesz spożyć z uwagi na jego przeczyszczający efekt i potrzebę przechowywania go w rozsądnej równowadze z wapniem i fosforem.

Możesz jednak znacznie przyspieszyć proces odmłodzenia przy użyciu oleju magnezowego. Spowoduje to głęboki masaż tkanek i zwiększy ogólne krążenie w organizmie.

Miejscowe stosowanie chlorku magnezu zwiększa elastyczność, co pomaga uniknąć obrażeń. Zwiększa również siłę i wytrzymałość. Dlatego terapia przezskórna magnezu jest dobrodziejstwem dla sportowców, trenerów i lekarzy praktykujących medycynę sportową

Daniel Reid, autor „Tao Detox” napisał w swojej książce:

„Używanie oleju magnezowego jest najszybszym i najwygodniejszym sposobem przekazywania chlorku magnezu do komórek i tkanek przez skórę. Psikając pachy otrzymujesz bardzo skuteczny dezodorant, podczas gdy w tym samym czasie magnez szybko dociera przez cienką skórę do gruczołów, kanałów limfatycznych i krwiobiegu, przeznaczony do dystrybucji dla całego organizmu.

Możesz rozpylać olejek na grzbiecie ręki lub na górnej części stopy o dowolnej porze dnia i nocy, aby zapewnić sobie ciągłą absorpcję magnezu.

Niezależnie od tego, na której części zastosujesz „oprysk”, gdy magnez wniknie w powierzchnię skóry, korpus przetransportuje go do niższych tkanek, tych potrzebujących magnezu najbardziej (np. mięśnie łydek)”

Zrób to sam


O tym jak przygotować samemu olej magnezowy i jak go stosować znajdziesz tutaj.



Czytaj więcej:

KARTA CHARAKTERYSTYKI - Magnez
Najlepsze biodostępne formy magnezu, czyli jak czytać ulotkę?
Transdermalna Terapia Magnezowa vs. suplementacja magnezem
10 korzyści, jakie niesie ze sobą Trandermalna Terapia Magnezem

Źródła:
Dr. Pierre Delbet - Magnesium, The Nutrient That Could Change Your Life
Mark Sircus - Transdermal Magnesium Therapy, 2011
Daniel Reid - Tao Detox, 2003
www.health-science-spirit.com/MagChlor.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz