czwartek, 18 maja 2017

Jak Nawodnić Organizm, czyli Woda jako zapomniane lekarstwo samo w sobie




Woda.. wiadomo – esencja życia. Frazes powtarzany aż do znudzenia.. I to do tego stopnia, że praktycznie przestaliśmy zwracać uwagę na to cenne źródło zdrowia. Wiesz, że jest mnóstwo chorób, które mylone są po prostu z odwodnieniem organizmu? Może zanim na poważnie porwiesz się na diagnozowanie i leczenie swoich dolegliwości, warto zacząć od wody? Niniejsza seria artykułów ma przypomnieć, że picie wody rzeczywiście może zmienić Twoje życie.

Jak jednak w nowatorski i ciekawy sposób przedstawić szokujące informacje na temat czegoś co istnieje od zarania dziejów i jest dla wszystkich czymś tak oczywistym? Moze przekona Cię mocny argument, że ubytek wody zaledwie o 2% zmniejsza sprawność mięśni aż o 30%!


Jakość wody

Nie wiem do końca co stanowi tego przyczynę, ale z pola widzenia współczesnej ochrony zdrowia całkowicie zniknął uniwersalny środek, jakim jest woda. Drobny czynnik, którego rola i znaczenie w życiu człowieka jest nie do przecenienia. Od jakości pracy tej niepozornej cieczy, jako podstawowego źródła energii, zależy całe nasze życie.

Jakość pracy wody sprowadza się głównie do jej:

  • struktury
  • czystości
  • płynności
  • aktywności biologicznej

Właśnie taką wodę pijają „matuzalemowie” w górach, by przedłużyć życie. Taką wodę piją ptaki, które pokonują ogromne odległości. W niej znajdują się minerały w formie ujemnie naładowanych koloidów, co czyni je nasyconymi energetycznie.

Niestety lekarze, skupiwszy się na stosowaniu chemicznych lekarstw, nie włączają do leczniczego arsenału tak mocnego naturalnego środka, jakim jest po prostu woda. No cóż.. na nadtlenku wodoru i wodzie nie sposób zarobić. Nie da się tego opatentować.

Praca wody w organizmie

„Woda wytwarza energię - pranę, zmuszając do pracy białkowe „pompy” jonowe błon komórkowych, niczym w turbinach elektrowni, sprzyjając przenikaniu substancji odżywczych i sodu do komórki oraz wydalaniu z niej potasu i metabolitów.

W nawodnionym organizmie krew zawiera zazwyczaj około 94% wody, a idealna zawartość wody w komórce powinna wynosić 75%. Dzięki tej różnicy powstaje ciśnienie osmotyczne, pozwalające wodzie przenikać do komórek. Woda uruchamia „pompy” sodowo-potasowe, wytwarzając tym samym niezbędną do właściwej pracy komórek energię, stanowiącą katalizator wymiany wewnątrz- i zewnątrzkomórkowej.

Właśnie zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej, która powinna wynosić około 7.4, charakteryzuje neutralny stan pomiędzy kwaśnym i zasadowym środowiskiem organizmu, świadczący o jego właściwym funkcjonowaniu.”

Tak pisze w swojej książce „Woda utleniona na straży zdrowia” Iwan Nieumywakin - słynny lekarz rosyjskich astronautów..

Woda to nie tylko płyn, lecz środowisko odżywcze dla komórek

Wraz z odwodnieniem organizmu najpierw zmniejsza się objętość płynu komórkowego (60%), następnie międzykomórkowego (26%), a potem woda uzyskiwana jest już z krwioobiegu (8%). Dzieje się tak w celu zapewnienia wody mózgowi, w którym znajduje się do 85%, a według niektórych danych nawet 92% wody. Utrata przez mózg choćby 1% wody prowadzi do nieodwracalnych zmian.

Podstawowe wskaźniki odwodnienia:

  • sucha skóra, zmarszczki i inne zewnętrzne objawy to nie starość, tylko brak wody w komórkach

  • brak energii

  • nadmierna ochota na słone przyprawy. Ciało potrzebuje wtedy większych ilości soli, by przechować te niewielkie ilości wody, które posiada. Sprawia to, że nerki kurczą się i filtrują jeszcze mniej wody, a nagłe spożycie wody może spowodować poważne zatory limfatyczne, opuchliznę, a nawet śmierć

  • ból - kolejny główny wskaźnik odwodnienia. W odpowiedzi na niedobory wody mózg aktywuje i przechowuje ważny neurotransmiter - histaminę. W wyniku tego histamina wydaje polecenie podporządkowanym jej regulatorom wody, by dystrybuowały wodę do obszarów, w których jest potrzebna do kluczowych czynności metabolicznych zapewniających przetrwanie. Kiedy histamina i regulatory napotykają nerwy, wywołują w organizmie ból

Dlatego, nawet jeśli nie odczuwasz jeszcze pragnienia, powinieneś zawsze i wszędzie sięgać po wodę, najlepiej z solą (o czym niżej). Oczywiście wodę dobrej jakości, o czym więcej tutaj.

Mówisz, że nie chce Ci się pić? Powinna zapalić Ci się czerwona lampka!

Z pewnością słyszałeś, jak szczególnie starsi ludzie mówią, że w ogóle nie chce im się pić. Czy można rozpatrywać to jako normalny stan organizmu? Raczej nie. Po prostu w takim organizmie powstało już wiele problemów związanych z deficytem wody w komórkach. Potocznie nazywa się to odwodnieniem.

Dowiedziono, że w wieku 70 lat wskaźnik stosunku wody wewnątrz i na zewnątrz komórki zniża się z 1:1 do 0:8, a utrata wody wewnątrz komórki negatywnie odbija się na efektywności jej funkcjonowania.

Im bardziej komórka jest odwodniona, tym bardziej zależna jest od energii powstającej w wyniku trawienia pokarmu, co sprzyja gromadzeniu tłuszczu. Organizm natomiast otrzymuje energię, zużywając białko i skrobię.

Czy nie to właśnie jest powodem otyłości?

Chociaż organizm dysponuje pewnymi rezerwami wody, to jednak są one stosunkowo niewielkie i starczają na nie więcej niż 3 dni.

Mieszcząca się w normie ilość wody w organizmie, jak już pisałam, powinna stanowić 2/3 masy ciała. Udowodniono, że na przykład w starszym wieku utrata wody może osiągnąć nawet 3-6 litrów. A wiadomo, że komórka nie jest w stanie pełnić swych funkcji prawidłowo w warunkach podwyższonej gęstości.

UWAGA! Nie nawodnisz się jednak pijąc samą wodę!

Najlepszy sposób na nawodnienie organizmu to dodanie do niej szczypty dobrej jakości soli.

I nie chodzi tu bynajmniej o mineralizację, a o dostarczenie elektrolitów. Dzięki nim woda dotrze do komórek i nawodnisz odwodniony organizm.

UWAGA: Sposób niewskazany dla osób z chorymi nerkami. Dla takich osób lepsza będzie woda strukturalna.

Sól zatrzymuje wodę w organizmie?

Nie wiem skąd wziął się pejoratywny wydźwięk tego stwierdzenia? Ma sę nam niby kojarzyć z cellulitem.. Jednak przecież właśnie o to chodzi, żeby wodę w organizmie zatrzymać, jeśli jej brakuje :) Szczypta soli wsypana do wody lub na język przed popiciem ma Ci w tym pomóc, nie zaszkodzić.

Do wody, którą wypijasz, dodaj trochę dobrej jakości soli kłodawskiej, morskiej lub himalajskiej:

- 1/8 do 1/4 łyżeczki soli na litr wody
- opcjonalnie szczypta soli na szklankę wody

Ile takiej wody dziennie powinieneś wypijać? 30 ml / kilogram wagi ciała.

Ale..

Uważaj podczas uzupełniania braków wody w organizmie!

Przywracanie prawidłowego nawodnienia organizmu powinno następować stopniowo. W przeciwnym razie może mieć przykre konsekwencje.

W przypadku poważnego odwodnienia, komórki nie są w stanie funkcjonować w wydajny sposób. Aby chronić się przed dalszą utratą wody, komórki sprawiają, że ich błony stają się mniej przepuszczalne dla wody, gdyż wzmacniane są dodatkowymi warstwami tłuszczu, w tym cholesterolu.

W takim stanie wypijanie większej ilości wody nie jest mądrym posunięciem. Jako że komórki stworzyły barierę chroniącą przed utratą wody, nie są w stanie przyjąć nagle tak zwiększonej jej ilości. Woda zaczyna być wtedy przechowywana poza komórkami, co prowadzi do zatrzymywania jej w organizmie i w efekcie do zwiększenia masy ciała oraz właśnie efektu typu cellulit.


Seria artykułów:

Źródła:
Iwan Nieumywakin - Woda utleniona na straży zdrowia, 2008
Parhatsathid Napatalung with Bill Thompson - pH Balanced for Life: The Easiest Way to Alkalize, 2012
Andreas Moritz - Vademecum Naturalnego Zdrowia, 2006

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz