czwartek, 27 lipca 2017

KARTA CHARAKTERYSTYKI - Maca


Maca dla zdrowia

  • roślina pochodząca z peruwiańskich Andów, przypomina wyglądem naszą rzodkiew
  • maca to mega bomba odżywcza – zawiera 59% węglowodanów, 10,2% białka, 8,5% błonnika i wiele wiele witamin (B1, B2, B3, C), minerałów (miedź, cynk, mangan, żelazo, selen, bor) i aminokwasów
  • zwiększa płodność, libido i zdolności seksualne (czerwona Maca)
  • łagodzi dolegliwości menstruacyjne i leczy problemy kobiece
  • pobudza energetycznie i wzmacnia wytrzymałość fizyczną organizmu
  • równoważy wszystkie procesy w ciele
  • buduje mięśnie (czarna Maca)
  • poprawia wzrost włosów
  • poprawia koloryt skóry
  • działa korzystnie na gospodarkę hormonalną
  • równoważy też wydzielanie hormonów w okresie menopauzy (czerwona Maca)
  • wspiera zdrowie tarczycy
  • zwiększa skupienie i jasność myślenia
  • jest związana z polepszoną funkcją pracy mózgu i pamięci, a także okazała się naturalnym aktywatorem
  • zmniejsza depresję - jest też w stanie zmniejszyć uczucie beznadziejności i letarg spowodowane depresją
  • przeciwdziała osteoporozie
  • znacząco zmniejsza ryzyko zachorowań na raka
  • spowalnia procesy starzenia, dzięki wchodzącym w jej skład antyoksydantom doprowadza do redukcji wolnych rodników, które dezintegrują funkcje komórkowe i doprowadzają do ich śmierci; warto w tym miejscu wspomnieć o Indianach Q’ero zamieszkujących wysoko położone rejony płaskowyżu Junin w Peru żyjących na podobieństwo swoich przodków - Inków; lud ten, żywiący się między innymi Macą, dożywa średnio ponad 100 lat
  • stymuluje rozwój połączeń między neuronowych, wpływając na pamięć, zdolność przyswajania wiedzy i inteligencję
  • zasugerowano również potencjalną korzyść w leczeniu chorób Alzheimera i Parkinsona
  • wspomaga walkę z anemią, jest bogata w żelazo

Jak stosować?

  • Postać: sproszkowany korzeń (nie kapsułki - w większości mocno zanieczyszczone)

  • Dawka: 1 czubata łyżeczka dziennie, spożyta z napojem, bądź dodana do posiłku

  • Częstotliwość: 1 x dziennie, 5 dni w tygodniu - resztę pozostaw organizmowi na odpoczynek. Organizm potrzebuje zarówno czasu na naprawę jak i regenerację (ta uwaga tyczy się każdej suplementacji, ale jest zróżnicowana zależnie od suplementu)

  • Przyjmowanie: najlepiej na pusty żołądek, 10-15 minut przed zjedzeniem. Dla kobiet najlepsza jest faza Luteo - dni po owulacji, kiedy jest mniejsza produkcja progesteronu.

  • Czas kuracji: ważne jest, aby nie przyjmować Maca w sposób ciągły, codziennie o tej samej porze dnia. Generalnie Macę warto spożywać profilaktycznie, jednak robiąc sobie nieregularne przerwy, np. po 2-3 tygodnie. Hormony działają znacznie lepiej, gdy przyjmuje się je losowo. Warto zaskakiwać organizm w tym zakresie.

  • Działanie: wzmacniające, energetyzujące, zwiększające płodność, przeciwosteoporozowe, odbudowujące, antyoksydacyjne, regulujące

  • Alternatywa: -

  • Uwagi: -

  • Ostrzeżenia:

    • Przeciwskazaniem do spożywania Maca jest zażywanie jakichkolwiek hormonów, w tym kremu z progesteronem, czy nawet fitoestrogenów, które również wprowadzają do organizmu elementy hormonalne. Jeśli więc zażywasz jakiekolwiek hormony, nie wolno Ci stosować korzenia Maca! Sprawi to, że pogorszysz swoje bóle i objawy endometriozy, gdyż hormony bezpośrednio wpływają na Maca. Chińska medycyna ziołowa zawiera wiele takich ziół, które nie łączą się dobrze z tą rośliną.

      Miej jednak na uwadze, że fitoestrogeny nie są tak czy inaczej wskazane dla kobiet z endometriozą. Korzeń Maca po ich odstawieniu zdziała dużo dobrego w zakresie balansu hormonalnego. Musisz się zdecydować na jedną z metod.

      Osobiście uwielbiam Mace, stosuję ją sporadycznie w okresach stresu i osłabienia. Dodaje mnóstwo energii!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz