sobota, 14 lipca 2018

TEST na sprawność umysłową - Audyt Twojego mózgu


Znajdujący się poniżej audyt mózgu pomoże Ci dokonać oceny kondycji Twojego mózgu. Audyt mózgu ujawni te szczegóły związane z prowadzonym przez Ciebie stylem życia, środowiskiem domowym i zawodowym, które narażają zdrowie Twojego mózgu na niebezpieczeństwo. Natomiast Protokół “Zdrowszy mózg” pomoże ci wprowadzić konstruktywne zmiany w życiu, które będą miały decydujący wpływ na Twoją przyszłość.

Test na sprawność umysłową

Na poniższe pytania odpowiedz „tak” lub „nie”. Każda odpowiedź “tak” to 1 punkt. Suma punktów wskaże ci, który poziom programu Zdrowszy mózg jest dla Ciebie odpowiedni.


Ocena sprawności umysłu

  • Czy musisz zapisywać pewne rzeczy, bo w przeciw¬nym razie o nich zapomnisz?
  • Czy regularnie zapominasz, gdzie zostawiłeś różne przedmioty (na przykład klucze, portfel, okulary)?
  • Czy jest ci coraz trudniej utrzymać skupienie podczas długich spotkań?
  • Czy zapominasz imiona osób, które właśnie poznałeś?
  • Czy masz trudności z powrotem do wykonywania przerwanej czynności? (Na przykład, gdy podczas wykonywania jakiejś czynności przerwiesz na chwilę, by odebrać telefon, czy masz trudności z przypomnieniem sobie, na czym skończyłeś?
  • Czy masz problemy z koncentracją z powodu grającego w pomieszczeniu radia lub telewizora?
  • Czy masz problemy z przeprowadzaniem prostych obliczeń w pamięci — na przykład obliczanie wielkości napiwku w restauracji albo zapamiętywaniem aktualnego wyniku podczas gry w tenisa lub w karty?
  • Czy łatwiej niż kiedyś irytujesz się z powodu zdarzających ci się problemów umysłowych?
  • Czy czujesz się nadmiernie zmartwiony lub zaniepokojony, gdy zmuszony jesteś nauczyć się czegoś nowego, na przykład nowego systemu komputerowego w pracy?
  • Czy coraz trudniej jest ci podążać za wątkiem czytanej powieści lub oglądanego filmu?
  • Czy łatwiej jest ci pamiętać o czymś, co zdarzyło się 30 lat temu, niż trzy dni temu?


Wiek

  • Czy masz ponad 40 lat?
  • Czy masz ponad 50 lat?
  • Czy masz ponad 60 lat?
  • Czy masz ponad 70 lat?
  • Czy masz ponad 80 lat?


Dieta

  • Czy jesz produkty zawierające kwasy tłuszczowe trans trzy lub więcej razy w tygodniu? (Kwasy tłuszczowe trans występują w większości margaryn i wielu wypiekach oraz przekąskach. Jeżeli nie znasz odpowiedzi na to pytanie, to prawdopodobnie jesz!)
  • Czy spożywasz żywność lub napoje zawierające sztuczne słodziki?
  • Czy jesz więcej mięsa niż warzyw?
  • Czy przez większość dni w tygodniu pijesz więcej niż dwie lampki wina albo dwa drinki?
  • Czy codziennie jesz słodycze albo desery?


Jakie leki znajdują się w Twojej domowej apteczce?

Czy rutynowo przyjmujesz jakieś leki — na receptę lub bez zawarte w tabelach tego postu? Rutynowo znaczy cztery razy w tygodniu lub częściej.

Zanim odpowiesz przecząco, uświadom sobie, że pytanie to dotyczy również takich leków, jak środki zobojętniające kwas żołądkowy, leki przeciwbólowe, leki nasercowe, przeciwastmatyczne, a nawet pigułki antykoncepcyjne.

Dla każdego z tych leków musisz osobno odpowiedzieć „Tak”.


Nawyki

  • Czy zwykle śpisz mniej niż osiem godzin na dobę?
  • Czy rozmawiasz przez telefon komórkowy bez użycia zestawu słuchawkowego?
  • Czy prowadzisz siedzący tryb życia? (Czyli nie ćwiczysz regularnie, to znaczy nie wykonujesz 30 minut umiarkowanie ruchliwych ćwiczeń, na przykład szybkiego spaceru, biegania, ćwiczeń siłowych przynajmniej trzy razy w tygodniu.)
  • Czy palisz tytoń albo czy paliłeś w ciągu ostatnich 20 lat?
  • Czy kiedykolwiek zażywałeś kokainę?


Otoczenie

  • Czy pijesz wodę ze studni?
  • Czy kiedykolwiek mieszkałeś w miejscu, w którym regularnie spryskiwano dom lub ogródek przeciwko insektom?
  • Czy mieszkasz w domu lub bloku zbudowanym przed 1978 rokiem?
  • Czy śpisz z kocem elektrycznym lub radiobudzikiem w pobliżu głowy?


Poziom stresu

  • Czy przeżywasz stresujący okres w życiu — na przykład czy masz stresującą pracę albo właśnie się rozwodzisz, jesteś bezrobotny, przechodzisz problemy finansowe lub opiekujesz się chorym członkiem rodziny?
  • Czy ciągle pracujesz i nie odpoczywasz — to znaczy rzadko uprawiasz czynny wypoczynek?
  • Czy wychowałeś się w niepełnej rodzinie?
  • Czy masz troje lub więcej starszego rodzeństwa?
  • Czy w dzieciństwie albo jako nastolatek straciłeś któreś z rodziców?
  • Czy w dzieciństwie albo jako nastolatek byłeś obiektem przemocy fizycznej lub emocjonalnej?
  • Czy służyłeś w wojsku podczas wojny?

Choroby neurologiczne w rodzinie

  • Czy któreś z twoich rodziców, dziadków albo rodzeństwa chorowało na chorobę neurologiczną, taką jak choroba Alzheimera, choroba Parkinsona, demencję starczą lub miało udar mózgu?
  • Czy masz nadwagę większą niż 9 kilogramów?
  • Czy zdiagnozowano u ciebie cukrzycę typu 1 lub 2?
  • Czy kiedykolwiek zdiagnozowano u ciebie depresję?
  • Czy miałeś uraz głowy, którego konsekwencją była utrata świadomości?
  • Czy chorowałeś na chorobę wieńcową?
  • Czy masz leczone lub nieleczone nadciśnienie krwi, gdzie wartość ciśnienia skurczowego przekracza 150 albo wartość ciśnienia rozkurczowego przekracza 85?

Wyniki

Wynik 0-6 punktów - Poziom 1

Poziom 1 kwalifikuje osoby ogólnie zdrowe umysłowo, które mają dobre nawyki zdrowotne i nie mają żadnych konkretnych problemów. Domyślam się, że jeżeli uzyskałeś liczbę punktów odpowiadającą poziomowi 1, to masz około 30 lat.

Chciałbyś odetchnąć z ulgą i powiedzieć „Zostawię to tak jak jest”. To byłby błąd. Patologiczny proces, będący główną przyczyną degeneracji mózgu, zaczyna się właśnie po 30.

Jeżeli natomiast przekroczyłeś ten wiek i wyniki kwalifikują się na poziomie 1, to gratuluję! Musisz jednak zdawać sobie sprawę, że po 30 roku życia, w ciągu najbliższych dziesięciu lat proces degeneracji przyspiesza i jeżeli nie zrobisz nic, by go zatrzymać, wkrótce możesz trafić na poziom 2 albo 3.

Jeżeli zażywasz któryś z leków wymienionych w tym artykule, powinieneś zainteresować się wspomagającą suplementacją.


Wynik 7-30 punktów - Poziom 2

Poziom 2 kwalifikuje osoby znajdujące się w obrębie umiarkowanego ryzyka, które chcą polepszyć funkcjonowanie mózgu oraz zapobiec przyszłym problemom. Komórki mózgu, podobnie jak mięśnie by nie zwiotczały, wymagają ćwiczeń.

Warto zastosować odpowiednią suplementację wspierającą mózg, gimnastykę dla mózgu i zdrową dietę:

Pomoże Ci to przywrócić lotność umysłu i podnieść zdolność przetwarzania i wydobywania informacji na żądanie.

Jeżeli zażywasz któryś z leków wymienionych w tym artykule, powinieneś zainteresować się wspomagającą suplementacją.


Wynik powyżej 30 punktów - Poziom 3

Poziom 3 kwalifikuje osoby znajdujące się w obrębie wysokiego ryzyka i/lub już doświadczających poważnych problemów w zakresie sprawności intelektualnej.

Musisz bezwzględnie zastosować odpowiednią suplementację wspierającą mózg, gimnastykę dla mózgu i zdrową dietę:

Jeżeli zażywasz któryś z leków wymienionych w tym artykule, powinieneś zainteresować się wspomagającą suplementacją.

Powinieneś szybko dostrzec poprawę w sferze funkcji poznawczych, szczególnie jeżeli będziesz codziennie wykonywał gimnastykę mózgu.




Powiązane artykuły:


Źródła:
David Perlmutter, Carol Colman - Księga zdrowia mózgu, 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz