piątek, 11 maja 2018

Cukier to słodka trucizna powodująca luki w pamięci. Nie wierzysz? Przeczytaj.


Artykuł z dedykacją dla wszystkich dziadków :)


Dieta bogata w cukier, na którą pozwala sobie wielu z nas, ma tragiczny wpływ na nasze zdrowie. W Wielkiej Brytanii przeciętny sześciolatek co roku zjada tyle samo cukru ile waży, a próby przeciwdziałania temu w dużym stopniu okazały się nieudane. Myślę, że najlepsze co możemy zrobić dla naszych dzieci w kontekście diety, to baaardzo ograniczyć im cukier, a dziadków wysłać na specjalne szkolenia w tym zakresie.


Jeśli uważasz, że cukier to tylko nieszkodliwa przyjemność, pozwól, że zepsuję Ci humor :)

Lista wad śmiertelnej substancji, jaką jest cukier:

  1. CUKIER JEST TOKSYCZNY

    Wyraźnie wykazały to badania. Już 1957 roku dr William Coda Martin sklasyfikował cukier rafinowany jako truciznę - neurotoksynę, ponieważ jest on pozbawiony swoich sił witalnych, witamin i substancji mineralnych. To, co zostaje, zawiera czyste, rafinowane węglowodany. Cukier to trzeci środek po alkoholu i papierosach pod względem szybkości i ilości uzależnionych osób na świecie.

  2. CUKIER NIE MA WARTOŚCI

    Cukier nie zawiera żadnych niezbędnych składników. Żadnych. To same kalorie. Ponadto kalorie cukrowe nie są równe kaloriom z innego źródła. Inne pokarmy mogą mieć śladową ilość witamin, minerałów, błonnika.. czegokolwiek. Cukier ich nie zawiera.

  3. CUKIER PSUJE ZĘBY

    W Wielkiej Brytanii głównym powodem hospitalizacji dzieci poniżej dziesiątego roku życia jest wyrywanie im zepsutych zębów..

  4. CUKIER POWODUJE GŁÓD

    Jedzenie lub picie cukru sprawia, że poziom glukozy we krwi gwałtownie rośnie, po czym spada szybko, a to wywołuje głód. Ludzie którzy jedzą dużo słodyczy, są zwykle też grubsi od innych. Dotyczy to zwłaszcza dzieci. Jedno z badań wykazało, że..

    Picie jednego słodzonego napoju dziennie zwiększa ryzyko otyłości mniej więcej o 60%.
    
  5. CUKIER PROWADZI DO INSULINOOPORNOŚCI I CUKRZYCY

    Ponieważ cukier niekorzystnie wpływa na Twoją wagę i poziom insuliny, jedzenie go w dużych ilościach zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, która może prowadzić do demencji i amputacji kończyn. Cukrzyca skraca też Twoje życie o 10 lat – nawet jeżeli zażywasz leki.

  6. CUKIER KARMI PATOGENY

    Cukier pozwala patogenom rosnąć w siłę. Candida, pasożyty i nowotwory wręcz żywią się cukrem. Jeżeli masz problemy grzybicze, w tym infekcje intymne, zdecydowanie powinieneś odstawić cukier.

  7. CUKIER UZALEŻNIA

    Co dziwne uzależnia, ale nie samodzielnie. Nie zajadamy się przecież cukrem prosto z cukierniczki. Ale kiedy cukier jest wymieszany z tłuszczem w takich proporcjach, że na jedną kalorię cukru przypada jedna kaloria tłuszczu, wówczas nie sposób mu się oprzeć. Niektórzy ludzie potrafią ukroić sobie jeden kawałek ciasta i zostawić resztę, ale raczej należą do wyjątków.

  8. CUKIER ZWIĘKSZA RYZYKO NIEDOŻYWIENIA

    Ludzie z zaburzeniami cukru często mają poważne niedobory żywieniowe, w tym witamin z grupy B (głównie B3) oraz minerału chromu i wanadu. Cukier uniewrażliwia po jakimś czasie komórki, przez co nie dostają wystarczającej ilości substancji odżywczych. Prowadzi to finalnie do zaburzeń układu odpornościowego.

  9. CUKIER POSTARZA

    Cukier przyspiesza rozkład elastyny i kolagenu, czyli dwóch podstawowych białek podporowych skóry. Zmarszczki mimiczne, odbicie poduszki na twarzy, długi czas schodzenia odkształceń to tylko wstępne objawy procesu starzenia zwanego glikacji. Skóra pod wpływem cukru staje się również bardziej podatna na fotostarzenie się.

Wszystko jest kwestią ilości..


Problem z cukrem nie tkwi tylko w samym cukrze. Podstawową kwestią jest ilość, którą spożywasz.

Rozbawia mnie gdy słyszę, że ktoś chwali się, że nie je cukru, a widzę jak zajada ogromne ilości białego pieczywa, czy lubuje się w makaronach. Fakt, że nie dodajesz cukru do jedzenia, czy nie jesz słodyczy, wcale nie oznacza, że nie konsumujesz codziennie ogromnych ilości tej słodkiej trucizny. Moi drodzy..

Po białym pieczywie cukier skacze we krwi bardziej niż po słodyczach!

Mąka, czy w ogóle węglowodany proste, rozkładają się w organizmie na czystą glukozę. Nie ma znaczenia, że nie jesz słodkiego. Gdy spożywasz mąkę, Twój organizm dostaje ogromne ilości glukozy.


Nadmiar cukru to już dwie lub więcej porcji dziennie:

  • słodkich deserów
  • ciastek, ciast
  • lodów
  • napojów gazowanych
  • a nawet suszonych owoców
  • soków owocowych (w tym świeżo wyciskanych)
  • słodkich jogurtów
  • skrobi, czyli białego pieczywa, które w organizmie rozkłada się na glukozę. Skrobia to zboża, bulwy, fasola, warzywa skrobiowe (ziemniaki, biały ryż np.). Co ciekawe ryż przechowywany w lodówce traci swój indeks glikemiczny. Warto więc jeść go następnego dnia.
  • małego opakowania chipsów
  • mleka

Cukier, a mózg


Nie pamiętasz gdzie położyłeś klucze? Jeżeli masz problemy z zapamiętywaniem, mgłę umysłową i ogólnie jesteś zapominalski, może to być spowodowane nadmiernym spożyciem cukru. Osoby regularnie raczące się słodyczami mocno narażają zdrowie swojego mózgu.

Nadmiar cukru wywiera silny negatywny efekt na funkcjonowanie mózgu, powoduje senność i drastyczny spadek zdolności oceny i zapamiętywania.

Jedzenie cukru może również zwiększać ryzyko zachorowania na choroby neurologiczne.

Najnowsze badania przeprowadzone na pacjentach z chorobą Parkinsona wykazały, że spożywali oni większe ilości słodyczy i przekąsek, niż ich zdrowi rówieśnicy. To samo tyczy się demencji, stwardnienia rozsianego, stwardnienia zanikowego bocznego, czy Alzheimera.

W naszej kulturze śmieciowego jedzenia zaburzeń cukru jest mnóstwo. Mózg jest częścią naszego ciała, która nie może się dobrze przystosować lub zrekompensować nieregularne zmiany poziomów stężenia glukozy i rodzaju cukru we krwi. Dlatego objawów zaburzeń cukru jest tak wiele jest funkcji mózgu, które biorą udział w każdej czuciowej, ruchowej, percepcyjnej, poznawczej i emocjonalnej funkcji w systemie. Jeśli mózg nie jest prawidłowo odżywiany, łatwo może stać się niestabilny.


Na powyższym zdjęciu widać zależności pomiędzy mózgiem zdrowej osoby, osoby otyłej (spożywającej duże ilości cukru), osoby uzależnionej od kokainy oraz alkoholika. Wyniki mówią same za siebie..

Cukier postarza


Jak już wspomniałam cukier przyspiesza rozkład elastyny i kolagenu.

Przeprowadzono badania osób, których wiek przekroczył 100 lat.

Była to bardzo zróżnicowana grupa ludzi. Były tam osoby palące i niepalące, pijące i niepijące, z wysokim i niskim cholesterolem, spokojni i wybuchowi, ćwiczący i nieruchliwi. W skrócie grupa przeciętna.

Wszyscy mieli jednak pewne cechy wspólne, zdecydowanie odróżniające ich od innych:

  • wyjątkowo niski cukier
  • wyjątkowo niskie trójglicerydy (za wysoki poziom odpowiadają głównie węglowodany, w tym mąka)
  • względnie niski poziom insuliny

Spożycie cukru rośnie lawinowo


Spożycie cukru i sztucznych słodzików drastycznie wzrosło w ostatnich latach.

Jeśli ktoś chciałby porównać wzrost spożycia cukru w kolejnych latach ze wzrostem otyłości, utraty odporności, schorzeń związanych z poziomem cukru we krwi, insulinooporności, cukrzycy i szeregu innych przypadłości, odkryłby mniej więcej pokrywające się krzywe.

Przez ostatnie 20 lat spożycie cukru w Ameryce wzrosło z 12 kg do 61kg na osobę rocznie. Na początku XX wieku średnia konsumpcja na osobę wynosiła jedynie 2kg rocznie, co równa się mniej więcej 2-tygodniowemu spożyciu na obecnym poziomie konsumpcji.

Co ciekawe większość cukru dodawana jest podstępnie przez producentów do przetworzonej żywności (np. chipsy), abyś kupował ich więcej i więcej. Bo cukier uzależnia jak nic..

Cukrowy rollercoaster


Osoby utożsamiające cukier z zastrzykiem energii powinny wiedzieć, że po nagłym przypływie sił przychodzi moment zapaści, którą zwalczamy kolejną porcją słodkości. To glukozowy rollercoaster, gdzie chwile osłabienia stają się sygnałem by zacząć rozglądać się za kolejnym słodkim napojem, ciastkami, albo cukierkami.

Często prowadzi to do stanów depresji, letargu i rozdrażnienia, zwanych czasem „cukrowym bluesem”.

Takie stałe reakcje na cukier to stres dla organizmu, który powoduje zwiększenie produkcji cholesterolu i kortyzolu.

Cukier stanowi też pożywkę dla bakterii, wytłumia działanie układu odpornościowego, zwiększa podatność na przeziębienia i grypę, nadweręża pracę nadnercza, przyczyniając się do niedoczynności tego gruczołu.

Jedną z oznak uzależnienia od cukru jest po prostu chęć na coś słodkiego. Niesamowitym i błogim uczuciem jest moment, kiedy ta chęć wreszcie przechodzi i przestajesz w ogóle myśleć o słodkim. To jednak nie zadzieje się z dnia na dzień. Wymaga to trochę czasu i całkowitej rezygnacji ze słodkiego. Myślę, że dla każdego z nas ten czas będzie inny, ale równie opłacalny.

Problem w tym, że ja dalej lubię słodkie. Wielokrotnie wpadałam w cukrowy cug. Przyznam, że jest to strasznie męczące. Oczywiście najlepiej mieć silną wolę i w ogóle w niego nie wpadać, ale nie każdy ją ma, prawda? :)

Dzieci i słodycze


Jak już wspomniałam wyżej, w Wielkiej Brytanii głównym powodem hospitalizacji dzieci poniżej dziesiątego roku życia jest wyrywanie im zepsutych zębów. Nie mówię, że szczotkowanie jest nieistotne, ale pewne jest, że zęby nie zepsują się od razu od nie wyszczotkowania. Prawdziwym winowajcą psucia zębów jest cukier.

Kiedy pieczemy swojemu dziecku tort urodzinowy, lub kiedy dajemy mu lemoniadę w upalny dzień, wyrządzamy mu więcej złego niż dobrego, bez względu na miłość, jaką w to wkładamy.

Taką tendecję mają szczególnie dziadkowie, którzy z tej miłości potrafią zasłodzić dziecko tak, że wraca do rodziców z bolącym brzuchem i mdłościami. Dziadkowie to jednak inne pokolenie, wychowane na powiedzeniu “Cukier krzepi”. Nie rozumieją, że dzisiejsze słodycze to nie te same słodycze, co kiedyś. Kiedyś słodkości były bardziej naturalne. Nie zawierały tyle olei utwardzonych (tłuszczy trans), konserwantów, czy barwników.

Okazuje się, że w słodyczach nie cukier jest najgorszy. Tłuszcze trans to przecież katastrofa dla młodych organizmów.

Poza tym dochodzi jeszcze kwestia ilości. Dzisiaj cukier jest dosłownie wszędzie! Nawet tam, gdzie nie powinno go być (np. w chipsach). Powstaje zatem problem tego, że nasze dzieci jedzą go po prostu za dużo. Producenci uwielbiają go dodawać do żywności, szczególnie w postaci taniego syropu glukozowo - fruktozowego,, bo cukier to produkt uzależniający. Konsument zawsze przyjdzie po więcej.

Myślę, że jedną z najważniejszych rzeczy, jaką możemy zrobić dla naszych pociech, to nauczyć ich dobrych smaków, wpoić zdrowe nawyki żywieniowe. Niestety po latach może okazać się to niestety niemożliwe.

Cukrowy detoks


Jedną z głównych korzyści ograniczenia spożycia cukru jest poprawa pamięci. Jedzenie zbyt dużej ilości cukru może uniemożliwiać zapamiętywanie dat, miejsc, czy nazw. Przekonujące dowody pokazują, że nadmierne spożywanie cukru może prowadzić do rozwoju choroby Alzheimera oraz innych degeneracyjnych chorób mózgu.

Pamiętaj, że problem nie tkwi tylko w samym cukrze. Podstawową kwestią jest ilość, którą spożywasz! Trudno jednak jest spożywać niewielkie ilości cukru jak ma się problem z gospodarką cukrowo – insulinową.. Wiem coś na ten temat.. Już mały kęs słodkiego prosi się o kolejny. Słodkie zawsze pozostanie słodkie (czytaj więcej).

Kiedy ogarnia mnie niepowtarzalna chęć na coś słodkiego, staram się wybrać orzechy lub gorzką czekoladę (minimum 90%). Ma ona wbrew pozorom bardzo wiele wartości prozdrowotnych.

Przydaje mi się też wyobrażenie, że powoli głodzę spragnione cukru bakterie w jelitach. Człowiek kontra mikroorganizmy.. Zwycięzca może być tylko jeden, prawda?

Ciekawe filmiki na temat cukru

Polecam bardzo dobry film na temat cukru - “Cały ten cukier”. Niestety dzisiaj już płatny.

Poniżej ciekawe dokumenty na temat toksyczności cukru:

www.cda.pl



I jeszcze Zięba o cukrze:



Źródła:
Andreas Moritz - Vademecum Naturalnego Zdrowia, 2006
Amy Myers - The Autoimmune Solution, 2015
David Perlmutter, Carol Colman - Księga zdrowia mózgu, 2014
Bruce Fife - Jak pokonać Alzheimera, Parkinsona, SM i inne choroby neurodegeneracyjne, 2013
Iwona Wierzbicka - Jedz świadomie - część 1, 2015
Michael Mosley - Jelita wiedzą lepiej, 2018
Źródła:
Hulda Regehr Clark - Kuracja życia, 2006
Nenah Sylver - Podręcznik Rife’a - Katalog częstotliwości pasożytów, 2013
Andreas Moritz - Ponadczasowe tajemnice zdrowia i odmładzania - Tom I, 2013
Andreas Moritz - Ponadczasowe tajemnice zdrowia i odmładzania - Tom II, 2013
Andreas Moritz - Vademecum Naturalnego Zdrowia, 2006
Andreas Moritz, Rak nie jest chorobą, 2011
Amy Myers - The Autoimmune Solution, 2015
David Perlmutter, Carol Colman - Księga zdrowia mózgu, 2014
Bruce Fife - Jak pokonać Alzheimera, Parkinsona, SM i inne choroby neurodegeneracyjne, 2013
Iwona Wierzbicka - Jedz świadomie - część 1, 2015
Iwona Wierzbicka - Jedz świadomie i pozbądź się wszelkich chorób - część 2, 2015
Michael Mosley - Jelita wiedzą lepiej, 2018
Gary Taubes - artykuł New York Times „Is Sugar Toxic”, 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz