czwartek, 17 maja 2018

Przyczyny zaburzeń gospodarki cukrowej. Jak sobie radzić z problemem?



Seria artykułów:

Obecnie zaburzenia gospodarki cukrowo - insulinowej nie są czymś rzadkim i niespotykanym. Coraz więcej osób cierpi na różnorodne problemy związane z poziomem glukozy, bądź insuliny we krwi. Najczęstszymi zaburzeniami są stany jak hiperglikemia czy hipoglikemia, do tego dochodzi nieprawidłowa tolerancja glukozy, insulinooporność oraz cukrzyca.

Często problem ten występuje już nawet u dzieci. Bagatelizowanie tego rodzaju zaburzeń może w perspektywie wiązać się z rozwinięciem insulinooporności (cukrzycy typu II). Warto więc podjąć odpowiednie kroki i zapobiec rozwojowi tego schorzenia.

Czemu piszę o tym na portalu poświęconemu endometriozie? Okazuje się, że wiele osób chorujących na choroby autoimmunologiczne (w tym endometriozę) ma problemy z cukrem. Nie musisz mieć od razu cukrzycy, żeby zaobserwować u siebie ten problem. Niemniej jednak warto zwrócić na niego uwagę.

Przyczyny zaburzeń gospodarki cukrowej

Przyczyny zaburzeń gospodarki cukrowej są różne, mogą być pierwotne, ale i wtórne. Tak jak w przypadku pierwszym, już niewielka ilości cukru może szkodzić, tak w przypadku drugim mamy po prostu do czynienia ze zbyt dużą podażą cukru. W obu jednak aspektach najistotniejszym czynnikiem będzie dieta bez cukru. A czym jest cukier przeczytasz tutaj.

PRZYCZYNY PIERWOTNE:

PRZYCZYNY WTÓRNE (NABYTE):

  • stres
  • metale ciężkie
  • przywra trzustkowa
  • dieta
  • arszenik


Problem z detoksem - Zaburzenia metylacji


Zaburzenia metylacyjne również mogą przyczynić się do zaburzeń w działaniu gospodarki cukrowej.

Nieprawidłowo działająca metylacja to niesprawny detoks organizmu.

A że cukier to jedna z poważniejszych toksyn, chory organizm może mieć problem z nadmiarem jego detoksykacji.

Cukier wraz z innymi toksynami zaczyna gromadzić się w nadmiarze, a nam zaczynają szkodzić już coraz mniejsze jego ilości.

Genów metylacji zmienić się na dzień dzisiejszy nie da, ale można znacząco usprawnić ich działanie poprzez:

  • odpowiednią dietę (rezygnację z cukru i wprowadzenie zielonych koktajli)
  • witaminy z grupy B (formy metylowane!)


Arszenik

Niekoronowanym królem trucizn jest arszenik. Jego właściwości znane już są od starożytności, ale naprawdę wielką popularność zdobył w średniowieczu, gdzie wykorzystywano go jako trutkę na myszy i szczury.

Stosowano go kiedyś w celu odebrania komuś szybko życia. Trucizna powodowała krwotoki układu trawiennego, konwulsje i …bardzo, bardzo bolesną śmierć.

Dziś wiadomo, że regularne spożywanie arszeniku w małych ilościach to jedna z wielu znanych i udwodnionych przyczyn cukrzycy.


Stres i nadnercza przyczyną cukrzycy typu 2, insulinooporności i hipoglikemii reaktywnej


Choć środowisko medyczne nie zwraca na to uwagi, przyczyn cukrzycy typu 2, insulinooporności i hipoglikemii powinniśmy szukać w gruczołach nadnercza. Zaburzenia gruczołów nadnercza natomiast to nic innego jak problemy ze stresem, a zaburzenia gospodatki cukrowej to bardzo charakterystyczny przykład choroby stresotwórczej.

Kiedy walczysz z ciągłym stresem i doświadczasz trudnych sytuacji w swoim życiu, powoduje to, że nadnercza zalewają Twoje ciało adrenaliną, hormonem, który ładuje w Ciebie tzw. “energię awaryjną”.

Jest to mechanizm bardzo przemyślany i pomocny, jednak destrukcyjny w czasie. Kiedy stres się przedłuża, a Ty wciąż działasz w trybie kryzysowym, adrenalina może w końcu wyrządzić poważne szkody w organach wewnętrznych, szczególnie w trzustce.

Trzustka w dniu narodzin jest jak czysta karta kredytowa, ale z czasem wiele czynników, takich jak stres, strach, negatywne emocje, czy palenie papierosów, ją niszczy.

Kiedy dołączysz do tego dietę bogatą w cukry i węglowodany proste, trzustka pada i nie ma już siły produkować insuliny. Buntuje się cały organizm.

Możesz mieć przy tym zmęczone nadnercza, które produkują albo za mało adrenaliny, albo za dużo. Taki stan może doszczętnie zepsuć trzustkę.

Procesy te są na szczęście odwracalne.


Metale ciężkie, a problem z cukrem



W 2006 roku Stowarzyszenie American Chemical Society opublikowało badania pokazujące związek pomiędzy rtęcią, a zaburzeniami cukru we krwi. Rtęć zakłóca działanie insuliny, wyłącza komórki beta trzustki (odpowiedzialnych za produkcję hormonu insuliny) i zakłóca receptory insuliny we wszystkich komórkach organizmu.

Metale ciężkie, takie jak arsen, ołów i aluminium, również zakłócają metabolizm glukozy.

Oczywistą sprawą jest zatem detoks metali ciężkich.


Pasożyty, a zaburzenia gospodarki cukrowej



Zaskakująca duża liczba osób z zaburzeniami cukru uzyskuje pozytywne wyniki dla przywry trzustkowej.

Za zaburzenia w gospodarce cukrem odpowiadają trzy narządy:

  • nadnercza
  • wątroba
  • aparat wyspowy trzustki (wysepka Langerhansa)

Jeżeli coś zaburza pracę tych narządów, zapewne pojawi się problem insulinowo – cukrowy.

Hulda Clark pisała w swoich książkach, że za przyczynę uszkodzenia trzustki odpowiadają przywry trzustkowe i alkohol metylowy. Z zaburzeniami gospodarki cukrowej wiązała również Zespół Przewlekłego Zmęczenia (CFS).

Przywry trzustkowe to podstawowe pasożyty egzystujące przy endometriozie. Czy wyjaśnia Ci się już dlaczego kobiety z endo mają zazwyczaj problem z gospodarką cukrowo – insulinową?


Dieta ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o rozwój cukrzycy


Może Cię to zdziwi, ale..

To nieprawda, że cukrzycy można się nabawić od jedzenia słodkości. To nie cukier stanowi problem, a połączenie cukru i tłuszczu. 

Niemalże wszystkie produkty przetworzone to bomby tłuszczowo-cukrowe.

Jeśli odżywiasz się pokarmem śmieciowym i przetworzonym i zajadasz dużo:

  • ciast
  • ciasteczek
  • pączków
  • lodów
  • serów
  • pełnotłustego mleka

drastycznie niszczysz swoją wątrobę i trzustkę. Wszystkie te produkty to cukier i tłuszcz jednej postaci. Baaa.. cukier i tłuszcz trans w dodatku!

To samo tyczy sytuacji, jeżeli po zdrowym posiłku pozwalasz sobie nawet na zdrowy deser (owoce, domowe ciasto) niestety również przyczyniasz się do zaburzeń gospodatki cukrowo-insulinowej. Dostarczasz w w tym samym czasie do organizmu tłuszcz z obiadu i cukier z deseru.

Prawdą jest, że cukier przetworzony jest szkodliwy, ale to tłuszcz obciąża wątrobę i trzustkę.

Odczekaj z deserem przynajmniej godzinę, a nie wpłynie to tak drastycznie na Twoją wątrobę i trzustkę i unormujesz w ten sposób gospodarkę cukrowo-insulinową.


Insulinooporność (cukrzyca typu II) to w większości problem nabyty



Przejadanie się cukrem może skończyć się insulinoopornością, czy nawet cukrzycą i koniecznością zażywania leków.

Jeśli żywisz się pokarmami bogatymi w cukry i węglowodany proste, np. makaronami czy białym ryżem, poziom cukru we krwi będzie stale wzrastał.

Trzustka reaguje na to wydzielając insulinę, której zadaniem jest obniżenie poziomu cukru we krwi. Jednak podobnie jak w przypadku dzieci, na które ciągle się krzyczy, po jakimś czasie komórki przestają reagować na insulinę.

Trzustka produkuje coraz więcej insuliny, ale ma ona coraz mniejszy wpływ na poziom cukru we krwi. Zamiast tego insulina sprawia, że organizm przechodzi w tryb gromadzenia tłuszczu (to inne zadanie insuliny), odciągając dodatkowe kalorie od mięśni do komórek tłuszczowych. Gdy wzrasta poziom insuliny, robisz się bardziej głodny, zmęczony i oczywiście grubszy.

Torbiele i cysty jako wyraźny objaw nadmiaru cukru


Cysty (w tym endometrialne) mają taki sam proces powstawania, a jest nim akumulacja wapnia w organizmie (Czytaj więcej).

Za główną przyczynę akumulacji wapnia w dzisiejszych czasach, nie odpowiada wcale bogata w wapń dieta, ale spożywamy w nadmiarze cukier!

Główny winowajca odpowiedzialny za formowanie się cyst w organizmie to wapń.

Natomiast głównym powodem wysokiego poziomu wapnia w organizmie jest cukier. Zwiększa on rozpuszczalność wapnia aż o 20 razy!

Kontrolowanie poziomu cukru we krwi powinno stać się zatem Twoim priorytetem.


Co może pomóc na cysty?

Jeżeli masz cysty na jajnikach, musisz bezwzględnie wypłukać nadmiar wapnia z organizmu. Samoistnie się to nie zadzieje, szczególnie, że dieta XXI wieku jest wszędzie naszpikowana wapniem. Nie da się go unikać, nie mówiąc już o redukcji!

Najlepsze na te cele będą kwas EDTA i magnez.

W przyrodzie istnieje ścisła zależność pomiędzy wapniem, a magnezem (czytaj więcej).

Jak dokładnie zastosować powyższe znajdziesz w Protokole na Endo:

Jak sobie radzić z problemami cukrowymi?

Problem cukru we krwi wymaga kompleksowego podejścia ze względu na jego wieloprzyczynowość.


Refraktometr do badania poziomu cukru

Na pewno warto zaopatrzyć się w miernik poziomu cukru we krwi i nie mówię wcale o glukometrze. Nie lubię kłucia, ani igieł. Poza tym jest coś lepszego moim zdaniem niż glukometr. Poziom cukru możesz zbadać również z moczu i wynik jest równie miarodajny. Przyrząd nazywa się refraktometr i na pewno szybko poinformuje Cię kiedy przesadzisz z cukrem.


Na zrównoważenie poziomu cukru we krwi pomogą:

  • Chrom?? Hmm. niby taki popularny.. mowi się, że chrom zmniejsza łaknienie na słodkie smaki. Z moich obserwacji wynika, że działa śrenio, a nawet czasami potrafi je pobudzić! Najlepiej na zabicie łaknienia słodkiego działa dobrej jakości Colostrum
  • Colostrum - najlepiej chyba ze wszystkich dostępnych preparatów, wyrównuje poziom insuliny we krwi i zmniejsza łaknienie na słodkie (ja testowałam colostrum LR)
  • naturalny sok z Aloesu - tradycyjny lek na cukrzycę w rejonach Bliskiego Wschodu – znacząco zmniejsza poziom glukozy w surowicy. Uwaga - musi być dobrej jakości tj. zawierać żel aloesowy bez cukru (np. LR, Forever)
  • ozonoterapia lub tlenoterapia nadtlenkiem wodoru
  • łyżeczka aminokwasu l-glutaminy (naturalnie słodki proszek), rozpuszczonego w szklance wody, podawana kilka razu dziennie, jest z powodzeniem stosowana w celu ograniczenia łaknienia węglowodanów i pomaga naprawić jelito
  • lukrecja
  • cynamon, kurkuma
  • ksylitol lub stewia
  • kiszonki i napoje probiotyczne SCD, Joy Day, czy Vita Biosa – łaknienie na cukier to zawsze zaburzona flora bakteryjna w jelitach. Kiszonki wyrównują te zawirowania
  • umiarkowana dieta z białkiem zwierzęcym – odżywia bez wysiłku trzustkę lub powoduje nieregularne wydzielanie insuliny
  • gorzka czekolada (minimum 90%). Gorzka czekolada ma wbrew pozorom bardzo wiele wartości prozdrowotnych.


Dieta bez cukru



Zawsze zaostrzysz swój stan, jeśli będziesz zajadał rafinowane cukry i węglowodany. Pamiętaj, że węglowodany w organizmie rozkładają się na czystą glukozę!

Eliminacja cukru to podstawa, którą możesz wdrożyć już teraz. Kolejny krok to detoks i walka z pasożytami.

Protokół opisany przeze mnie na stronie zapewnia wszystkie szczeble do poradzenia sobie z tym problemem.

Wiem, że eliminacja cukru to nie jest prosta sprawa. Cukier jest wyjątkowo uzależniający. Co uda się wyjść z „dołka cukrowego”, bardzo łatwo wpaść w niego ponownie.

Zwróć jednak uwagę na to, że nie każdy ma tak ewidentne problemy z cukrem. To powinno dać Ci do myślenia.. Wierz mi, że po pozbyciu się przywr trzustkowych, jak również oczyszczeniu wątroby, ochota na cukier znacznie maleje. A przede wszystkim wzrasta tolerancja na jego spożywanie! Okazuje się, że cukier nie jest już tak toksyczny jak wcześniej.

To naprawdę obiecujące konkluzje :)




Seria artykułów:

Źródła:
  • Hulda Regehr Clark - Kuracja życia, 2006
  • Nenah Sylver - Podręcznik Rife’a - Katalog częstotliwości pasożytów, 2013
  • Iwona Wierzbicka - Jedz świadomie i pozbądź się wszelkich chorób - część 2, 2015
  • Anthony William - Medical Medium - Secrets Behind Chronic&Mystery Illness, 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz